Opgelet met Phishing !!!

phishing1Het virtuele leven breidt zich elke dag verder uit.
Ook criminelen zetten in op het internet en proberen met slinkse manieren persoonlijke gegevens afhandig te maken om toegang te krijgen tot uw bankgegevens. Phishing is de juiste naam voor dit nieuwe fenomeen.

Via mail of zelfs per telefoon trachten oplichters u onder het mom van “dringende veiligheidsmaatregelen” of “controle van bestanden” uw identiteitsgegevens en codes van kaarten te achterhalen. De oplichters doen zich voor als een bankmedewerker en terwijl ze u vragen om codes aan te maken om het internetbankieren terug op punt te zetten na zogezegde problemen, loggen ze met deze codes aan en kunnen ze uw rekening leegmaken.
De tactieken van deze criminelen worden drastischer, vooreerst werd er via mail gewerkt, tegenwoordig ook via telefoon.

Hoe te erkennen?

• Phishing is vaak te erkennen door slecht geschreven mails, meestal in zeer gebrekkig Nederlands, die zeer onprofessioneel overkomen.
Een typisch voorbeeld van hoe zo een mail is opgemaakt is dit:

aandacht;Erzijngeweesteen automatische beveiligingsupdate opuw AXA Online Bank Account. Klikhierom de updatete voltooien Houd errekening mee datu 24 uurzijn binnenomdeze update te voltooien. omdat jezou kunnen verliezenacessomuw AXA online Bank Account

• Ook herkenbaar is dat u wordt doorverwezen naar een onbeveiligde site (http: in plaats van https:), de makers proberen site van de bank na te maken.
• Deze mails komen van gekke afzendadressen, die helemaal niets vandoen hebben met uw bank.
De homebanking systemen zijn veilig, daar kan u 100% zeker van zijn. Een bank zal nooit berichten sturen met de vraag uw persoonlijke gegevens door te geven.
Normaal wekken deze mails de nodige argwaan op, maar alert zijn blijft aangewezen.
Bij twijfel contacteer ons kantoor en antwoord nooit op verdachte e-mails.